Deze pagina is gebouwd op 06/04/2025 09:32:14 met de export van 06/04/2025 09:30:26

Domein Dienstverlening

1. Digitale en dienstverlenende overheid

Digitalisering versterkt de dienstverlening en efficiëntie. Dit brengt verantwoordelijkheden met zich mee zoals privacy, informatiebeveiliging, ethische kaders en werken vanuit betrouwbare data. Ook blijven we inzetten op toegankelijke en klantgerichte dienstverlening, met keuzevrijheid voor inwoners en ondernemers om fysiek of digitaal te communiceren. We bouwen aan een overheid die proactief is, luistert naar signalen uit de samenleving en vanuit vertrouwen handelt.

2. Participatie

We streven naar een betere belangenafweging en meer zeggenschap van inwoners door participatie. Dit omvat het stimuleren van samenwerking tussen partijen en het gebruik van data en kennis voor gerichte betrokkenheid van inwoners. Daarnaast wordt een participatie-atlas ontwikkeld om burgerinitiatieven beter te ondersteunen.

3. Organisatieontwikkeling

De samenkomst van vergaande digitalisering, verschuivende werkzaamheden, een groot (natuurlijk) verloop en mogelijke financiële tegenwind maakt dat we ons blijvend oriënteren op welke organisatie we willen, moeten en kunnen zijn. Blijvend investeren op goede instroom en onze huidige medewerkers, optimaliseren van werkprocessen, efficiënter en effectiever samenwerken zijn speerpunten hierbij.